ACTA ASSEMBLEA DEL 2 DE DESEMBRE DE 2011
/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
ACTA ASSEMBLEA 14/10/2011
1.- Valoració acció del 30 novembre.
Es valora positivament perquè ha tingut una bona repercussió tot i la poca
preparació.
Per properes accions tenir present la difusió, més extesa i amb més temps, i
que tingui una millor preparació.
2.- Local Assemblea.
Provisionalment farem servir el local de l’Ateneu.
Ens ofereixen “Can Pixa”. Un bar alternatiu que s’obrirà properament a La
Bisbal
També s’apunta la possibilitat de que sigui rotatiu.
Es decideix crear una comissió per trobar un local.
Qui s’hi vulgui afegir que ho digui a l’assemblea.
3.- Presentació Banc del Temps.
Es decideix crear una comissió per gestionar el banc del temps pròpia dels
indignats.
La primera feina és posar-se en contacte amb els altres col—lectius que hi ha a
la zona que ja treballen amb aquests temes (Rupià, Espai Dona, etc) per
organitzar xerrades o tallers.
Qui s’hi vulgui afegir que ho digui a l’assemblea.
4.- Resolució de conflictes
Es parla d’alguns dels problemes que ha tingut fins ara l’assemblea.
Principalment de les disputes personals: prenem el compromís conscient de
tallar les crítiques tant en la pròpia assemblea com, i sobretot, a fora. Així
com ser flexibles, permisius i oberts de mires ja que som un grup heterogeni i
ens hem de posar d’acord.
5.- Dia de l’Assemblea.
S’estableixen els dimarts a les 20:30 com el dia de l’assemblea per afavorir la
gent que treballa o marxa el cap de setmana i els que treballen fins, per
exemple, les vuit del vespre.
La propera assemblea serà:
DIMARTS, 13 DE DESEMBRE DE 2011 A L’ATENEU (Psg. Marimon Asprer)
A LES 20:30 H
L’ordre del dia proposat per el 13/12/2011
1.- Propostes de formació, activitats i xerrades per el 2012.
Per exemple:
a) Xerrada de Miren Etxezarreta (xerrada anticapitalista, des d’ahir hi
ha penjada una entrevista seva al facebook).
b) Tallers de rols assemblearis.
2.- Creació de la comissió d’Accions.
3.- Gestió del Facebook/Blog.
ACTA ASSEMBLEA 14/10/2011
Ordre del dia:
1: informe trobada acampades comarques gironines
2:Properes assemblees
3:Xerrada Sanitat
4:Mani 15-O
1) L'acta de la trobada esta penjada a la llista de correu, i com que els que no tenen internet i estaven presents a la assemblea,tambe estaven a la trovada de Girona, no cal llegir la. En Jaume explica el treball de la comissio informatica, sobre la confeccio de llista de correu d'assemblees,i de la migraci´´o a plataforma N-1. Llum diu que ha creat comte de usuari.Es queda per al proper divendres al local de Tot Bisbal per a fer classe de N-1.
2) Hi ha tres propostes: A: Fer las assemblees a domicilis particulars de indignats de manera rotativa.
B:Txema ofereix local familiar a plaça ajuntament per a fer lo ser vir de forma mes permanent.(ho ha de acabar de mirar per a fer l'oferta de forma mes definitiva)
C:Xevi proposa ocupar local.En concret aquest local seria l'antic local dels sindicats verticals de la dictadura.Aquest local ja esta ocupat per el sindicat anarcosindicalista CNT,i es tractaria de arribar a un acord amb ells. Aquesta proposta es rebutjada per falta de consens.
3)En referencia al local per la xerrada sanitat Deborah diu que ha sondejat conseller ajuntament, sense citar als indignats.Sembla que el resultat seria positu, pero ha de continuar el sondeig (aquest cop ja citan indignats)
En referencia als ponents Maite i Joana, diuen que aquests ponents (tan els de la comarca com els de Barna) tenen la predisposicio a venir, pero falta concretar les dades i lligar ho tot amb la cessio del local.
4)Quedem a les 5 de la tarda al cap d'avall del Passeig. Blanca i algú més faran fotocòpies de "octavetes" i en repartiran al mati pel poble.
LA PROPERA ASSEMBLEA EL 21-O AL LOCAL DE TOT BISBAL A LES 19H. (EXCLUSIVAMENT PER A CURSET n-1)
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
ACTA ASSEMBLEA INTERACAMPADES COMARQUES GIRONINES
9/10/2011
1. Presentació dels pobles assistents.
Pobles assistents: Olot, Hostalric, La Bisbal, Figueres, Palamós, Blanes, L’Escala, Girona, Salt, Ter-Brugent, Ripoll, Sta. Coloma de Farners (una persona a títol individual).
Es presenten cadascun dels pobles assistents a l’assemblea i comparteixen la seva trajectòria i experiències.
2. Ordre del dia
Es decideix tractar els temes més urgents: 15 d’octubre, Coordinació i Eines de comunicació a la xarxa. Per aquest últim punt, es crea un grup de treball paral·lel. La resta, tractaran el tema del 15 d’octubre i coordinació.
15-O : - participació de pobles
Es presenten cadascun dels pobles assistents a l’assemblea i comparteixen la seva trajectòria i experiències.
2. Ordre del dia
Es decideix tractar els temes més urgents: 15 d’octubre, Coordinació i Eines de comunicació a la xarxa. Per aquest últim punt, es crea un grup de treball paral·lel. La resta, tractaran el tema del 15 d’octubre i coordinació.
15-O : - participació de pobles
- estratègies conjuntes
- tasques pendents
Després del 15-O, què? - mecanismes de coordinació
- tasques pendents
Després del 15-O, què? - mecanismes de coordinació
- comunicació
- com arribar a la gent
- com arribar a la gent
3. Manifestació del 15 d’octubre
a. Participació de pobles
Cadascun dels pobles assistents exposa si convocarà la manifestació al seu poble o s’unirà a la de Girona i/o Barcelona.
- Ter Brugent: es repartiran entre Blanes i Girona
- Palamós: es repartiran entre Barcelona i Girona. Al matí faran activitat de referèndum.
- Figueres: participaran a Girona
- L’Escala: la faran a l’Escala
- Hostalrich: participaran a Girona
- Blanes: aniran a Barcelona o Girona. Al matí faran activitat “de cap a cap”.
- Olot: participaran a Girona
- La Bisbal: pendent de decidir
- Salt: faran una manifestació a Salt, que s’unirà amb la de Girona
- Girona: convocatòria a les 18h a la plaça del Barco i arribada a la seu de la Generalitat (ruta pendent de definir segons l’assistència més o menys massiva de gent).
- Ripoll: pensaven assistir a la manifestació a Barcelona ja que no tenien clar que n'hi hagués una a Girona i amb el tren arriben en un moment
b. Estratègies
- Difusió: fer difusió de la manifestació dirigida també a altres moviments, no necessàriament vinculats al moviment 15M, com els moviments d’units pel cap, Plataforma d’afectats per l’hipoteca,...
Des de Girona, penjaran l’arxiu de difusió (cartells i octavetes) al N-1 i a la seva web. També proporcionen còpies en paper i adhesius.
- Accions per a la manifestació: es tractaran a l’assemblea de Girona que se celebrarà dilluns a Pça. Catalunya a les 20h. En aquesta assemblea també s’acabarà de definir el recorregut. Es comenta que la idea és que sigui similar a la que es va celebrar el 19J, on s’anava parant davant de diferents institucions i llegint alguns manifestos.
- Lema de la capçalera de la manifestació. Es debat sobre aquest tema. En un primer moment, des de Girona es proposava “Capitalisme és crisi. Juntes construïm alternatives”. Des d’alguns pobles es comenta que els agrada més el lema “De l’indignació a l’acció”, que és el que s’ha llençat des de Barcelona. Finalment s’acorda que el lema de capçalera sigui “Capitalisme és crisi. De l’indignació a l’acció”, i fer una pancarta que tanqui la manifestació am el lema “Juntes construïm alternatives”.
c. Tasques pendents
- Cada assemblea local portarà una pancarta amb pals per anar alçada) on surti el nom de la localitat. Caldria buscar frases imaginatives, que no siguin totes “assemblea d'indignats de “
- Difondre, anant a colectius en lluita o afectats per la situació social i econòmica i convidar-los a que portin la seva pròpia pancarta.
La pancarta de capçalera es farà a Girona el dimecres a les 12, i la de la cua es farà a Olot.
- Convocatòria de premsa. Des de Ter-Brugent s’ofereixen a fer nota de premsa (a partir del document de difusió de Girona) i convocatòria als diferents mitjans.
4. Manifestació 5 de novembre contra les retallades. S’informa d’aquesta convocatòria i es convida a la participació.
5. Eines de comunicació a la xarxa
- Es crearà llista de correu per els diferents pobles de les comarques gironines.
- Es comenta que a N-1 es pot participar tant a títol personal com en nom de cadascuna de les assemblees que es donin d’alta.
- Es comenta que existeix una iniciativa des d’Olot per tal de no utilitzar plataformes com Facebook, gmail, etc., que és el dominipersonesindignades.net. Cal pagar una quota anual al voltant de 50€ per fer-la servir.
6. Propera convocatòria assemblea.
Es decideix deixar el punt de coordinació de les comarques gironines per una altra assemblea. Es proposa celebrar-la el dia 5 de novembre per la tarda a Girona (lloc concret per definir), per tal de coincidir en la manifestació contra les retallades que es farà el mateix dia al matí. Es comenta que es podria portar el dinar i menjar plegats al mateix lloc on se celebri l’assemblea.
Es decideix donar temps fins al 24 d’octubre per fer propostes d’ordre del dia utilitzant les eines de comunicació acordades (N-1, llista de correu...).
/////////////////////////////////////////////////
ACTA ASSEMBLEA 07/10/2011
Hora d’inici 20:15
Assistents: 10
1. LOCAL I CLIMA: En referència a la proposta llençada en la darrera assemblea de pensar en una alternativa coberta per trobar‐nos de cara a l’arribada del fred, alternatives:
a. Porxos dels jutjats: espai a cobert però no tancat, caldria portar cadires
b. Buscar espais tancats en els quals celebrar les assemblees de forma rotativa.
Caldria saber‐ho i anunciar‐ho amb antelació mitjançant Internet/cartell a la
plaça, perquè tothom estigui informat
c. Buscar un local cedit per alguna associació de la Bisbal
Es decideix pensar en la millor possibilitat, ja que de moment encara hi ha una
mica de marge
2. HORA DE LES ASSEMBLEES: Es proposa començar les assemblees a les 19:00 de cara a
l’hivern. La propera assemblea serà així a mitges perquè hi ha una activitat prèvia de
fer cartells, però serà la darrera que comenci cap a les 20:00.
3. BICICLETADA:
• La bicicletada està organitzada i els cartells estan fets i llestos per penjar.
• Es comenta que aquest acte no ha trobat gaire recolzament des de l’assemblea i per tant s’ha tirat endavant en particular i de forma desvinculada de l’assemblea.
• Es recorda que un dels objectius d’aquest acte era el de reivindicar el que agrada fer/dir i no el que no agrada
• Es debat durant una estona la necessitat d’afegir o no el logo dels indignats al cartell, i tenint en compte que aquest acte s’ha tirat endavant a títol particular no hi ha acord sobre aquest punt.
4. MANIFESTACIÓ 15 OCTUBRE:
• Convocatòria a les 18:00 a la Plaça del Barco (una estona abans si es vol participar en el taller de cartells)
• Hi ha convocada una Interacampada de les comarques gironines pel DIUMENGE 9 OCTUBRE on s’acabaran d’ultimar els detalls de la manifestació.
• Des de l’assemblea es proposa assistir a aquesta trobada i traslladar la iniciativa proposada per SOBIRANIA ALIMENTARIA CATALUNYA de cara a la manifestació (vegeu acta assemblea anterior).
• Es confirma que des de la Bisbal ens organitzarem per assistir a la manifestació. El proper divendres (14 OCTUBRE) quedarem a les 19:00 per fer pancartes. ES CONVIDA A TOTHOM A PENSAR LEMES.
5. INTERACAMPADA COMARQUES GIRONINES 9 OCTUBRE :
• Web: https://n‐1.cc/pg/groups/720236/interacampada‐comarques‐
gironines/
•Comença a les 9:00 del matí. El matí es dedicarà a fer diverses activitats i
tallers, i treball de comissions:
tallers, i treball de comissions:
Discutir aspectes de la manifestació del 15 O.
Engegar un no mecanisme de comunicació inter‐assembleari (n‐1).
Tallers pràctics, com p. ex. Disseny de plantilles
• Després del dinar popular s’engegarà una taula rodona oberta sobre el
futur del moviment, propostes i inquietuds comuns.
• S’acorda que hi assistirem des de l’assemblea (veure punt anterior)
6. REFERÈNDUM 15 OCTUBRE:
• Després d’uns quants intents s’ha contactat amb els organitzadors
d’aquest acte. Es plantegen diverses opcions per votar:
Individualment via web
Per mitjà del recolzament físic de gent interessada que organitzi
taules per votar. En aquestes taules es podria votar fent servir DNI
electrònic o bé mitjançant urnes i butlletes supervisades per
interventors
• Des de la organització del referèndum 15 O, finalment s’ha optat per un
període de vot de tres dies, per donar més marge i augmentar l’èxit. En
funció del resultat de l’acte es pretén organitzar una segona ronda pel 15
de Novembre.
• S’engega un torn de paraules al voltant d’aquest tema:
Es recorda que aquesta no és una proposta acceptada per l’assemblea SOL/Catalunya
Es valora que aquesta proposta no ha estat ben planificada/ben o
rganitzada/ben publicitada, i que això pot representar que no
tingui èxit.
Per contra, també hi ha la opinió de que és una proposta global,
que lliga amb els orígens del moviment 15M, i que val la pena
treballar perquè tingui repercussió.
En general hi ha dubtes sobre la viabilitat d’aquesta proposta i es
decideix no participar‐hi com a grup (en aquesta primera tanda)
però informar‐se per adherir‐se, potser, en la tanda de Novembre.
Es decideix buscar informació sobre si realment és una acció
secundada per altres assemblees, i intentar saber quines
adhesions té, més enllà de les de títol individual
7. XERRADA SANITAT:
• Possibles ponents disponibles i afiliacions:
o Carles Muntaner: Professor a la Universitat de Toronto, membre
del Grup de Recerca en Desigualtats en Salut (GREDS) de la
Universitat Pompeu Fabra, Barcelona
o Roger Bernat Landoni: Patòleg. Cap de Servei d’Anatomia
Patològica de l’Hospital de Bellvitge. Professor Titular d’ Anatomia
Patològica de la Universitat Rovira i Virgili
o Alícia González: metgessa de família de a l'ABS de Torroella de
Montgrí (CAP), veïna de Rupià
o Joan Martí: metge cirurgià de l'Hospital Santa Caterina de Salt‐ veí
de Foixà
o Kiku Auquer Framis: metge veí de Rupià
o Andreu: 30 anys treballant al CAP
• L’Alicia González diu que contactarà amb gent del CAP de la Bisbal que
podien també estar disposats, i ens informarà al llarg de la setmana. En
Joan Martí diu que ell està disponible però aposta perquè intentem
implicar la gent de La Bisbal i fins i tot altres agents socials apart del
col∙lectiu de metges/infermeres. En Carles Muntaner es mostra
disponible, però no pot abans del Novembre. Ell tindria una xerrada
preparada que versaria sobre la privatització de la sanitat. En Kiku no pot
tampoc abans de Novembre
• En principi acordem:
o que l’objectiu és una xerrada – taula de debat al voltant del tema
de la privatització de la sanitat.
o Que una estructura interessant seria fer una ponència seguida de
la taula rodona
o Que en funció de la disponibilitat dels diferents ponents i el seu
interès en aquest tema, podem decidir l’equip definitiu i fins i tot
decidir si és necessari estructurar un cicle de 2 xerrades (2 dies
diferents?).
o Durant aquesta setmana saber més detalls de la disponibilitat dels
participants i tenir més informació sobre les ponències del Carles
Muntaner/Roger Bernat
• Demanar el Mundial des de l’assemblea és una prioritat i és el primer que
hem de fer per poder concretar més aquest acte.
o Es decideix fer una instància demanant audiència amb l’alcalde,
per explicar‐li el nostre objectiu.
S’aixeca la sessió a les 22:10
La propera assemblea és pel 14 OCTUBRE:
PRIMERA CONVOCATÒRIA: 19:00 Cartells manifestació 15O
SEGONA CONVOCATÒRIA: 20:00 Assemblea (20:15 segona crida)
ACTA ASSEMBLEA LA BISBAL I POBLES VEÏNS
DIA 22 DE JULIOL 2011
ORDRE DEL DIA:
1-ÀGORA
2-COMISSIÓ DE CONTINGUTS
3-COMISSIÓ ECONÒMICA
4-JORNADA ARTESANS
5-CARRET DIVENDRES VINENT
1-ÀGORA:
Es parla de fer una àgora de manera regular. Estaria bé fer una activitat cada setmana. La comissió de continguts proposarà fer un cinefòrum el dia 30 de juliol, així que millor deixar l'àgora pel dia 4 d'agost. Què s'ha fet fins ara i que es vol fer, a nivell local de La Bisbal i a nivell general. Dijous dia 4 d'agost les 20h davant jutjats vells. Tema: tipus i propostes d'accions.
2- CONTINGUTS:
L'Arcadi Oliveres ve a Palamós el dia 31 de juliol (la Llum té més info, l'enviarà per correu). Així que es decideix passar el de la Historia de una plaza (títol proximat) el dia 30 de juliol.
La Deborah parla de convidar una persona que ens pot parlar d'una iniciativa sobre xarxes socials, de com la gent s'ha organitzat al voltant de diferents temes: banc del temps, intercanvis...
Des de la comissió de continguts s'explica la inciativa de la gent de Palamós de conèixer les diferents assemblees. Se seguirà de ben a prop per estar-ne al cas.
La comissió de continguts proposa 3 accions:
Sobre les retallades de proximitat, en què ens afecten les retallades en el nostre àmbit mes proper: la Bisbal i el Baix Empordà; es comenta que cadascú es pugui preparar temes o continguts sobre això. La Deborah es proposa per investigar en temes d'educació, ensenyament.
Es proposa fer invitacions als diferents sectors indignats a participar de les assemblees: abocadors, salut, ensenyament... convidar-los a l'assemblea dels indignats. Coordinar-nos i tots anar a les mobilitzacions de tots. Si vinguessin ens podrien explicar una mica més en detall què és el que està passant en el seu sector.
El CAP: s'està parlant treure el servei nocturn d'urgències, de moment a l'estiu es manté. Les hores convingudes amb especialistes, es van allargant molt en el temps, triguen molt a donar hores, com ara la del ginecòleg.
Castellbisbal: els veïns s'han mobilitzat per impedir el tancament d'urgències, però han aconseguit mantenir el servei d'urgències, no sabem ben bé com ho han fet, amb o sense metges.
La Beti s'ofereix per investigar temes de serveis socials a la bisbal.
Es comenta el tema de l'autogestió del transport: fer una xarxa de gent que es mou a diari en cotxe cap a Girona, Figueres...Es valora com a molt positiu. En Marcos informa de que ja s'està fent molt a nivell individual.
S'aprova preparar-nos totes aquestes propostes d'accions concretes pel dia 4 d'agost a l'àgora i exposar-les.
3-COMISIIÓ ECONÒMICA:
Parlem de fer una barra improvisada per demà dia 23: anar al super i portar gel, bidons...
Valorem muntar una barraca per la festa major de la Bisbal. És molta feia, també moltes possibilitats. Però podria ser que ens mostréssim com a associació, i no ho som, potser confondria a la gent.
Àgores, cinefòrums: fer una mica de barra, entrepans...
Pintar samarretes, una altra idea. O les xapes, en Paka té una màquina.
Fer cartells quan estiguem fent reunions o àgores que la gent sàpiga de què estem parlant.
A la propera àgora també podem valorar les accions que ens donin un suport econòmic.
4-JORNADA ARTESANS:
Temes logístics.: Furgoneta, carpes...en posem 8 però n'agafem 9 per si les mosques. Són les carpes d'Iniciativa Verds.
Dinar: a mig matí les persones que no estiguem en cap carpa o taller organitzarem el dinar per la gent que siguem per allà.
L'Eli Morató ha fet un manifest dels artesans i artesanes, es diindrà demà durant la jornada.
Finalment hi ha els següents tallers / exposicions:
-Nines
-Ferro
-Torn i modelatge
-Raku
-Picapedrer
-Relaxació
-Performance
5- CARRET DVENDRES VINENT:
Elena i Llum. Prepararan elles el material.
Temes per la propera assemblea: Banc del temps
//////////////////////////////////////////////
ACTA ASSEMBLEA INDIGNATS I INDIGNADES DE LA BISBAL I POBLES VEÏNS DEL DIA 15/07/11
A les 20h som unes 20 persones.
Es llegeix l'acta de la passada assemblea i s'aprova.
Ordre del dia:
1. Infraestructura Jornades Artesans Indignats.
2.- Adequació espai reivindicatiu dels Indignats.
3. Remodelació del Punt d'Informació Setmanal.
----------------------------------------------------------
1. Infraestructura Jornades Artesans Indignats:
Es fa un llistat del material i altres coses que faran falta per les Jornades:
- Taules i cavallets
- Aigua: es necessitaran garrafes i palanganes o cubells grans per posar-hi aigua.
- Carpes.
- Cartrons.
- Peanes, tamborets o caixons per muntar la instal·lació de l'exposició de peces fetes pels artesans indignats.
- Generador.- Fang
Ja hi ha molta gent que proporcionarà alguns dels materials que s'han esmentat, en Marcos els té apuntats.
Es fa una proposta per coordinar el dinar, algunes persones s'ofereixen per fer-la i es farà una
convocatòria en els propers dies.
Es convoca a tothom que pugui, per el proper dissabte dia 23 de Juliol a les 08h. del matí a la Plaça del Castell per començar a muntar la Jornada. Es demana la màxima assistència.
2. Adequació espai reivindicatiu indignats (per la fira del circ):
Es proposen vàries ubicacions. Alguns, quedaran després de l'assemblea per concretar més. Es
penjaran d'alguns balcons de vivendes particulars que siguin visibles. Es quedarà demà a les 9 del matí per anar a penjar les pancartes dels indignats que es van dur a la manifestació de Girona.
3. Remodelació carret (Punt d'Informació Setmanal):
Encara resta pendent decidir, quina es la Comissió que s'hauria d'encarregar de mantenir el carret actualitzat. No es decideix res. A títol personal, la Raquel es compromet a portar tota la informació actual que hi ha en curs, per demà. En l'anterior assemblea es va decidir que el carret no sortirà, però com que aquesta s'ha fet en Dijous, dues persones el faran sortir demà. Pedro i Joan.
4. Torn Obert de paraula:
Algú comenta la concentració que hi ha demà en contra del tancament de l'Hospital 2 de Maig a
BCN.
L'assemblea es dóna per finalitzada a les 21'40h.
Propers punts de l'ordre del dia:
1. Àgores.
2. Comissió econòmica.
3. Jornades Artesans indignats (Últims detalls)
Algú comenta la concentració que hi ha demà en contra del tancament de l'Hospital 2 de Maig a
BCN.
L'assemblea es dóna per finalitzada a les 21'40h.
Es tornarà a reunir el proper divendres 22 de Juliol a les 20h. a la Plaça del Castell.
Propers punts de l'ordre del dia:
1. Àgores.
2. Comissió econòmica.
3. Jornades Artesans indignats (Últims detalls)
///////////////////////////////////////////////////
ACTA
ASSEMBLEA INDIGNATS I INDIGNADES DE LA BISBAL I POBLES VEÏNS DEL DIA
08/07/11
A les 20:00 som 3 persones. L'Assemblea
comença a les 20:28 amb 20 persones.
Es llegeix l'acta de la passada
assemblea i s'aprova.
Ordre del dia
1 -Comissió econòmica
2 -Fira del circ – propostes
3 -Punt informació divendres
4 -Propera Àgora
5 -Arrossada
6 -Escrit Gènova
7 -Jornada artesans indignats
1-
Comissió econòmica :
Per tal de poder cobrir
despeses de forma equitativa es proposa crear una comissió econòmica
encarregada de gestionar un fons comú. Donat que a l'Assemblea som
poques persones es decideix aplaçar la creació del fons comú, no
obstant es recomana guardar els tiquets de tot allò que generi
despesa per tal de poder passar comptes. La Llum s'ofereix per
gestionar el fons comú.
Propostes per recaptar diners :
- aportacions dels membres de l'Assemblea
- muntar actes ( concerts … )
- dissenyar materials per vendre
- buscar elements d'intercanvi
- posar un pot a la jornada d'artesans
S'està d'acord en que totes les
propostes són vàlides.
Es comenta que les
copisteries comencen a no respondre i als que s'han d'encarregar del
material a difondre els comença a saber greu demanar les fotocòpies
per la cara.
Davant la necessitat de
ser autosuficients al respecte es parla de buscar una multicopista o
impressora. La Sònia ens ofereix aportar folis i impressora … ara
ja només ens faltarà la tinta.
2- Fira del Circ
Els organitzadors com a entitat no
s'implicaran amb els Indignats.
Es proposa aprofitar
l'ocasió per recollir signatures contra les retallades dels
Pressupostos que s'acabaran d'aprovar el proper 20-21 de juliol, però
donat que només una persona s'ofereix es decideix que aquell que ho
volgui ho faci pel seu compte.
Es proposa penjar una
pancarta que faci al.lusió als Indignats juntament amb algun altre
detall simbòlic en un racó visible de la Pl. del Castell.
S'accepta.
L'Àngel s'ofereix per penjar
informació diversa al taulell de la plaça.
La comissió de
continguts, a la seva propera reunió, tractarà la necessitat de
cercar continguts per difondre.
3- Punt d'informació setmanal
No hi han voluntaris. Es decideix no
treure el carro divendres.
Es parla de la necessitat de refer el
carro de cares a que ofereixi un millor aspecte. S'hi està d'acord.
4- Àgora
Es planteja la valoració
de la freqüència de l'Àgora, es creu excessiva una setmanal. Es
vota al respecte i majoritiament estem d'acord en fer-la cada 15
dies. Es valoren també les opcions de fer-la cada tres setmanes o
cada mes.
La Betty després de parlar-ho amb
continguts ho confirmarà la setmana vinent.
S'afegeixen aquests altres temes per
properes Àgores:
- Democràcia i llibertat
- Drets humans
- Accions mobilitzacions del moviment dels indignats
5- Arrossada
La infraestructura ja la
tenim. Es decideix però aplaçar el temà per un cop passada la
jornada preparada pels artesans indignats.
6- Escrit Gènova – Aplaçat
7- Artesans Indignats
La jornada ja està muntada, el cartell
ja comença a correr.
Es fa una crida a aquells
que coneguin a persones relacionades amb aquest món a invitar-les a
participar en la jornada.
En Marcos farà arribar
una llista de la infraestructura de la que no disposa i recorda que
es necessitaran mans per poder-ho muntar tot.
L'Aurea s'ofereix per fer la instància
informativa de l'esdeveniment a l'Ajuntament.
Donat que el proper
divendres ja estaran muntades les instal.lacions per la fira es
valora la posibilitat de que l'Assemblea no es reuneixi la setmana
vinent però com hi ha temes que necessiten ser tractats com és el
cas de la jornada de protesta dels artesans i l'adequació de
l'espai reivindicatiu dels indignats a la Fira del Circ i del carret
s'acorda canviar el dia de la propera Assemblea per dijous vinent.
L'Assemblea es dóna per finalitzada
a les 22:00h
Es tornarà a reunir
el proper dijous dia 14 de juliol a les 20:00h a la placeta petita que hi ha
darrera la plaça major, en el carreró que fa cantonada amb can
Cortadellas.
Els únics punts del dia seran:
1- Infraestructura jornada protesta
artesans
2- Adequació espai reivindicatiu
indignats
3- Remodelació carret
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////
ACTA DE L'ASSEMBLEA D'INDIGNATS I INDIGNADES DE LA BISBAL I POBLES VEÏNS DIA 1 DE JULIOL 2011
Ordre del dia de la sessió:
1. Horari de l'assemblea general
2. Radio
3. Gènova 2011
4. Proposta Cinefòrum (passe vídeo sobre Islàndia)
5. Fira del Circ
6. Punt d'Informació Setmanal
7. Llistat assemblees actives i contacte (Proposta arrossada per la Festa Major de La Bisbal)
8. Torn obert de paraula
__________________________________________________________________
Som unes 17 persones
Es decideix anar a la Plaça Major (Volta de la mel) ja que a la Plaça del Castell hi ha un concert i estan fent les proves de so.
__________________________________________________________________
1. HORARI DE L'ASSEMBLEA GENERAL:
Es decideix per consens, que el nou horari sigui a les 20h del vespre. Ja que la majoria dels
assistents treballa i li va molt just arribar a les 19h. Tanmateix es demana una mica mes de
puntualitat.
2. RADIO:
Es llegeix la proposta que es va enviar per correu. Ja hi ha algunes persones que s¡han implicat en el projecte, però es demana que s'uneixi mes gent per poder formar un equip per poder realitzar el programa. S'enviarà la convocatòria de la reunió via llista de correu.
3. GÈNOVA 2011:
En Roger ha portat un escrit, tal i com va dir la setmana passada, es llegeix en veu alta i es fa una petita correcció. Es dona per bo i s'enviarà per correu, com a recolzament al moviment de Gènova.
4. PROPOSTA CINEFÒRUM (PASSI VÍDEO SOBRE ISLÀNDIA):
S'obre un debat per decidir algunes coses que resten pendents per decidir. Com que des de
l'assemblea, no hi ha manera de posar-se d'acord, es decideix, tal i com ja es va dir que hauria de ser. Que la Comissió de Continguts, que es l'encarregada d'aquesta proposta, faci el seu projecte i el presenti a l'assemblea. També es demana que passin la convocatòria per la llista de correu.
5. FIRA DEL CIRC:
Hi havien forces dubtes en quant a aquest tema. En Marcos va dir a una de les assemblees, que des de l'entitat Fira del Circ, proposaven cedir un espai als indignats, per tal de que, si ho volien, podien aprofitar la gran quantitat de gent que ve a la Fira, per difondre la seva lluita. Es planteja el fet de si, és Fira del Circ la que dona suport als Indignats, o simplement els dona la oportunitat de fer alguna acció aquells dies. En el primer cas, es proposa que Fira del Circ, faci alguna menció sobre els Indignats durant els dies de la Fira, en Marcos comenta que ho proposarà a les seves reunions. En el segon cas, com que no hi ha ningú que hagi preparat res, que qui vulgui, faci una proposta d'acció i la plantegi a l'assemblea.
6. PUNT D'INFORMACIÓ SETMANAL:
Es recorda el material que el Punt d'Informació ha de tenir, per tal de que sigui efectiu: les actes, convocatòries, escrits passats per la llista de correu, accions, logotips i tot el material que s'envia per la llista de correu, per tal de que els que no tenen Internet, també puguin accedir a la informació.
S'obre un debat per aclarir qui és que s'ha d'encarregar de que tota la informació que hi ha a
Internet, arribi al Punt. Una de les propostes es que els qui s'encarreguen del punt, cada setmana, imprimeixin la informació actualitzada, però es planteja que pot ser son gent que no tenen Internet, per tant es descarta. Al final, es creu mes convenient que sigui la Comissió de Continguts o la de Difusió la que s'encarregui d'aquesta tasca.
Les persones encarregades del Punt per aquest Divendres son: Samuel, Aurea i Roc.
7. LLISTAT D'ASSEMBLEES ACTIVES I CONTACTE (PROPOSTA ARROSSADA PER
LA FESTA MAJOR DE LA BISBAL)
A la passada assemblea, es va generar aquesta proposta, però no se sap si va quedar clar qui la portaria a terme. Es tracta de preparar una mena de reunió amb els Indignats actius que hi ha a la província, per intercanviar idees, pensaments, etc. Preparar una arrossada i aprofitar la Festa Major de La Bisbal per què vinguin. Segons alguns assistents, és la Comissió de Continguts qui va llençar la idea de fer una reunió amb les indignats de les rodalies i després algú va fer la proposta de fer una arrossada per aprofitar que venien. Es demana que com que no hi ha res definit, les persones que han impulsat aquesta idea, es posin d'acord i facin una proposta i la presentin a l'assemblea, per tal d'aprovar-la. Tot i així, en la passada assemblea, es va demanar que, a la propera es decidís si es convidava només el Baix Empordà o tot Girona. Es vota i es decideix per majoria que s'avisi a tot Girona.
NOTA: es fa referència, una altre vegada, que aquestes decisions no s'han de prendre a l'assemblea, la proposta ha de ser portada ja preparada i nomes votar-la. Recordar que hi han varis tipus d'assemblea on si es poden decidir aquestes coses.
8. TORN OBERT DE PARAULA:
Es proposa escurçar la URL del bloc, ja que a l'hora de promocionar-la es molt llarga. El nom continuarà siguen el mateix, l'únic que canvia es la direcció. Es decideix que si per consens. Ara passa a ser: http://www.assemblealb.blogspot.com
Des de la Comissió d'Artesans es fa saber que la setmana abans de la seva acció, demanaran la col·laboració de tothom qui pugui, per tal d'ajudar en la logística.
La Comissió de Medi Ambient, fa saber que ja està formada i ja tenen un escrit penjat al Bloc. Tenen un petit projecte i l'estan preparant, quan el tinguin preparat del tot ens el presentaran a l'assemblea. Recorden que qui vulgui es pot apuntar i que el seu correu electrònic és penjat al Bloc.
Així doncs, queden els següents punts per la setmana vinent:
* Comissió econòmica
* Propostes per accions a la Fira del Circ
* Carro divendres
* Propera Àgora ( que per aquesta setmana no es va decidir res )
* Arrossada ... algú té projecte ? Està fet l'escrit per convidar a les assemblees ?
* Escrit per Gènova
A les 22'10h s'aixeca l'assemblea. La propera, Divendres dia 8 a les 20h.
Ordre del dia de la sessió:
1.Horari de l'assemblea
2.Ràdio Bisbal
3.Gènova 2011
4.Comissió d'accions
5.Logos
6.Comissió de continguts:
✔ Tipus d'actes
✔ Proposta Cinefòrum
✔ Proposta Trobada d'Assemblees
7. Document legal per a permisos
8. Carro de divendres vinent
9. Comunicació – gestió de l'ordre del dia
Som unes 21 persones.
HORARI DE LES ASSEMBLEES:
Creiem que som poques persones per a determinar un canvi d'horari, així que divendres
vinent es manté la convocatòria a les 19h i se'n pot parlar aleshores.
RÀDIO BISBAL:
S'ha parlat amb en Joe i amb el nou regidor que porta el tema de la ràdio, l'Àngel Planes,
que és qui té la clau de la ràdio. Es va anar a oferir i no pas a demanar fer una emissió, i
hi van estar d'acord. Van demanar una maqueta, un petit projecte. Valorem que si la fem
és més per a que ens serveixi per a nosaltres mateixos que no pas per a demanar-los
“permís” per a tirar endavant l'emissió.
Valorem la possibilitat de fer una ràdio lliure, tot i que per ara preferim començar amb la
ràdio de La Bisbal i en cas que no ens hi entenem podem buscar alternatives.
Acordem crear un grup per al tema de LA RÀDIO, de moment l'integren la Maite i la Laia,
qui s'hi vulgui sumar, el grup és obert!!
GÈNOVA 2011:
Es llegeix un document enviat des de Gènova on es dóna suport al moviment 15M.
S'acorda donar-hi una resposta explicant una mica el context dels fets del 15M i el qe
estem fent a La Bisbal. Se n'encarrega en Roger.
COMISSIÓ D'ACCIONS:
La comissió d'accions en breu impulsarà un llistat de correu de grup per a poder
coordinar-se entre els seus memebres.
Es fa un apunt sobre el CARTELL de DIFUSIÖ físic que es va acordar en una de les
passades assemblees. Es demana a les persones que van dir que se n'encarregarien que
ho facin efectiu.
LOGOTIPS:
Tenim algunes propostes, molt xules, i segueix obert el canal per enviar-ne més. S'ha de
fer a través del correu difusioindignats@gmail.com
COMISSIÓ DE CONTINGUTS:
Proposen 3 tipus d'actes:
1. Cinefòrums
2. Àgora, espai de tertúlia i debat entre els membres de l'assemblea al voltant d'un
tema que s'haurà decidit a l'assemblea anterior.
3. Xerrades per part d'una persona o grup de persones expertes en algun tema.
Proposen i s'aprova fer una primera acció: passi del documental God bless Iceland,
sobre la situació a Islàndia el 2009 i la seva evolució. La mateixa comissió s'encarregarà
de buscar la infraestructura necessària per al passi. La CNT té un projector que el posa a
disposició de l'assemblea. Quan la comissió ho tingui a punt posarà una data.
Proposen fer una primera ÀGORA i s'acorda parlar sobre el tema de la Violència. Serà el
proper dijous dia 30 de juny a les 19h a la plaça del Castell. Podem portar-nos cadires per
a tenir el cul més ben posadet, això qui vulgui! L'àgora pot ser un espai on puguin néixer
idees per a fer posteriors accions o on es parli de continguts en els quals ens agradaria
aprofundir, per això pot ser interessant que gent de les comissions prengui nota de les
coses que van sorgint.
En aquest moment esdevé un debat sobre la Fira del Circ de La Bisbal. Es creu que millor
que no coincideixi la fira amb algun acte de l'assemblea (cinefòrum, per exemple) perquè
no podrem fer ús de l'espai públic. Des de l'organització de la Fira es va comunicar als
indignats i indignades que teníem el seu suport. La Maite parlarà amb en Marcos per
veure com es pot materialitzar aquest suport.
TROBADA D'ASSEMBLEES:
La comissió de continguts proposa fer una trobada d'assemblees que ens pugui servir per
conèixer altra gent que està en un procés similar al de La Bisbal i intercanviar
experiències, metodologies, continguts...
Després d'una bona estona de debat per decidir quin àmbit territorial podria abarcar la
trobada, decidim que la Llum ens facilitarà un llistat de les assemblees activees que hi ha
al territori de la província de Girona i aleshores decidirem si ho volem fer a nivell provincial
o només comarcal.
DOCUMENT LEGAL PER A FER ACCIONS:
Es presenta un document sobre els permisos que cal o que no cal demanar en funció de
les accions que fem. S'adjuntarà a aquesta acta. El que queda clar és que per fer les
assemblees o les accions proposades pels artesans no cal demanar permís, sinó que n'hi
ha prou amb informar-ne a l'ajuntament per si han de fer ells algun moviment.
CARRO DE DIVENDRES:
En Roger i l'Edu se n'encarreguen la setmana vinent.
COMUNICACIÓ – GESTIÓ DE L'ORDRE DEL DIA:
Des de la comissó de continguts s'ha proposat parlar d'aquest tema, de com es gestionen
les propostes per a incloure-les a l'ordre del dia. Com que no som gaire gent i, sobretot,
com que no hi és la persona que fins ara ha estat fent aquesta tasca, deixem aquest punt
per la setmana vinent.
Així doncs, queden els següents punts per la setmana vinent:
✔ Horari de l'assemblea
✔ Comissió Ràdio, propostes
✔ escrit per a Gènova
✔ Proposta de passi de vídeo, hi ha ja data?
✔ Fira del Circ, hi ha previst algun nomenament a l'assemblea d'indignats?
✔ Comunicació- Ordre del dia
✔ Carro divendres
✔ Llistat d'assemblees actives i trobada d'assemblees.
A les 21.10 s'aixeca l'assemblea. El proper acte és l'ÀGORA de dijous 30 a la plaça del Castell. Divendres dia 1 de juliol a les 19h assemblea al mateix lloc.
Data: 17/06/2011
* Acció Artesans indignats ... dia/hora/lloc ?
A les 22'10h s'aixeca l'assemblea. La propera, Divendres dia 8 a les 20h.
//////////////////////////////////////////////////////
6ena ACTA DE L'ASSEMBLEA D'INDIGNATS I INDIGNADES DE LA BISBAL I POBLES VEÏNS DIA 23 DE JUNY 2011
Ordre del dia de la sessió:
1.Horari de l'assemblea
2.Ràdio Bisbal
3.Gènova 2011
4.Comissió d'accions
5.Logos
6.Comissió de continguts:
✔ Tipus d'actes
✔ Proposta Cinefòrum
✔ Proposta Trobada d'Assemblees
7. Document legal per a permisos
8. Carro de divendres vinent
9. Comunicació – gestió de l'ordre del dia
Som unes 21 persones.
HORARI DE LES ASSEMBLEES:
Creiem que som poques persones per a determinar un canvi d'horari, així que divendres
vinent es manté la convocatòria a les 19h i se'n pot parlar aleshores.
RÀDIO BISBAL:
S'ha parlat amb en Joe i amb el nou regidor que porta el tema de la ràdio, l'Àngel Planes,
que és qui té la clau de la ràdio. Es va anar a oferir i no pas a demanar fer una emissió, i
hi van estar d'acord. Van demanar una maqueta, un petit projecte. Valorem que si la fem
és més per a que ens serveixi per a nosaltres mateixos que no pas per a demanar-los
“permís” per a tirar endavant l'emissió.
Valorem la possibilitat de fer una ràdio lliure, tot i que per ara preferim començar amb la
ràdio de La Bisbal i en cas que no ens hi entenem podem buscar alternatives.
Acordem crear un grup per al tema de LA RÀDIO, de moment l'integren la Maite i la Laia,
qui s'hi vulgui sumar, el grup és obert!!
GÈNOVA 2011:
Es llegeix un document enviat des de Gènova on es dóna suport al moviment 15M.
S'acorda donar-hi una resposta explicant una mica el context dels fets del 15M i el qe
estem fent a La Bisbal. Se n'encarrega en Roger.
COMISSIÓ D'ACCIONS:
La comissió d'accions en breu impulsarà un llistat de correu de grup per a poder
coordinar-se entre els seus memebres.
Es fa un apunt sobre el CARTELL de DIFUSIÖ físic que es va acordar en una de les
passades assemblees. Es demana a les persones que van dir que se n'encarregarien que
ho facin efectiu.
LOGOTIPS:
Tenim algunes propostes, molt xules, i segueix obert el canal per enviar-ne més. S'ha de
fer a través del correu difusioindignats@gmail.com
COMISSIÓ DE CONTINGUTS:
Proposen 3 tipus d'actes:
1. Cinefòrums
2. Àgora, espai de tertúlia i debat entre els membres de l'assemblea al voltant d'un
tema que s'haurà decidit a l'assemblea anterior.
3. Xerrades per part d'una persona o grup de persones expertes en algun tema.
Proposen i s'aprova fer una primera acció: passi del documental God bless Iceland,
sobre la situació a Islàndia el 2009 i la seva evolució. La mateixa comissió s'encarregarà
de buscar la infraestructura necessària per al passi. La CNT té un projector que el posa a
disposició de l'assemblea. Quan la comissió ho tingui a punt posarà una data.
Proposen fer una primera ÀGORA i s'acorda parlar sobre el tema de la Violència. Serà el
proper dijous dia 30 de juny a les 19h a la plaça del Castell. Podem portar-nos cadires per
a tenir el cul més ben posadet, això qui vulgui! L'àgora pot ser un espai on puguin néixer
idees per a fer posteriors accions o on es parli de continguts en els quals ens agradaria
aprofundir, per això pot ser interessant que gent de les comissions prengui nota de les
coses que van sorgint.
En aquest moment esdevé un debat sobre la Fira del Circ de La Bisbal. Es creu que millor
que no coincideixi la fira amb algun acte de l'assemblea (cinefòrum, per exemple) perquè
no podrem fer ús de l'espai públic. Des de l'organització de la Fira es va comunicar als
indignats i indignades que teníem el seu suport. La Maite parlarà amb en Marcos per
veure com es pot materialitzar aquest suport.
TROBADA D'ASSEMBLEES:
La comissió de continguts proposa fer una trobada d'assemblees que ens pugui servir per
conèixer altra gent que està en un procés similar al de La Bisbal i intercanviar
experiències, metodologies, continguts...
Després d'una bona estona de debat per decidir quin àmbit territorial podria abarcar la
trobada, decidim que la Llum ens facilitarà un llistat de les assemblees activees que hi ha
al territori de la província de Girona i aleshores decidirem si ho volem fer a nivell provincial
o només comarcal.
DOCUMENT LEGAL PER A FER ACCIONS:
Es presenta un document sobre els permisos que cal o que no cal demanar en funció de
les accions que fem. S'adjuntarà a aquesta acta. El que queda clar és que per fer les
assemblees o les accions proposades pels artesans no cal demanar permís, sinó que n'hi
ha prou amb informar-ne a l'ajuntament per si han de fer ells algun moviment.
CARRO DE DIVENDRES:
En Roger i l'Edu se n'encarreguen la setmana vinent.
COMUNICACIÓ – GESTIÓ DE L'ORDRE DEL DIA:
Des de la comissó de continguts s'ha proposat parlar d'aquest tema, de com es gestionen
les propostes per a incloure-les a l'ordre del dia. Com que no som gaire gent i, sobretot,
com que no hi és la persona que fins ara ha estat fent aquesta tasca, deixem aquest punt
per la setmana vinent.
Així doncs, queden els següents punts per la setmana vinent:
✔ Horari de l'assemblea
✔ Comissió Ràdio, propostes
✔ escrit per a Gènova
✔ Proposta de passi de vídeo, hi ha ja data?
✔ Fira del Circ, hi ha previst algun nomenament a l'assemblea d'indignats?
✔ Comunicació- Ordre del dia
✔ Carro divendres
✔ Llistat d'assemblees actives i trobada d'assemblees.
A les 21.10 s'aixeca l'assemblea. El proper acte és l'ÀGORA de dijous 30 a la plaça del Castell. Divendres dia 1 de juliol a les 19h assemblea al mateix lloc.
///////////////////////////////////////////////////////////
5ª ACTA ASSEMBLEA INDIGNATS DE LA BISBAL I POBLES VEÏNS
Data: 17/06/2011
Assistents: a les 19h. hi havia 22 persones, però a mesura que va anar passant el temps hi va arribar a haver unes 50 persones en total.
ORDRE DEL DIA
1.- Nomenament dels organitzadors del PUNT D'INFORMACIÓ FÍSIC SETMANAL, per la
propera setmana.
PROPOSTES
1.- Comissió de Continguts
- 1.1.- Funcionament assemblea, exposició rapida i aprovació del mètode.
- 1.2.- Pluja d'idees sobre inquietuds de la gent per començar recerca de material.
2.- Creació de la llista de correu (Yahoo Groups), exposició del funcionament.
3.- Gestió de viabilitat Radio Bisbal. AJORNAT
4.- Gènova 2011. AJORNAT
5.- València – accions. AJORNAT
6.- Llistat d'accions proposades de la Comissió d'Accions. AJORNAT
7.- Aportació de dissenys per al logotip del moviment. AJORNAT
DEBATS
1.- Manifestació 19 de Juny.
2.- Demanar o no permís a l'Ajuntament per fer les diferents accions. AJORNAT
PROPER ORDRE DEL DIA
TORN OBERT DE PARAULA
L'assemblea no comença fins les 19'30h. degut a les poques persones que hi havia a les 19h. Això fa plantejar posar un punt en l'ordre del dia de la setmana vinent per tal de tornar a parlar sobre l'horari de la mateixa i la puntualitat.
1.- PUNT D'INFORMACIÓ FÍSIC SETMANAL:
Es fa una valoració de com ha anat aquesta setmana. Es fa saber, que s'ha notat una mica de por, per part d'algues persones a les que s'ha animat a unir-se al moviment, degut a com la premsa ha tractat el tema aquest dies a les diferents televisions. Es proposa deixar de fer servir el carret que l'Ateneu va cedir, per facilitar la fluïdesa a l'hora de passar-lo a les diferents persones que es van tornant cada setmana. Al mateix temps un veí cedeix els baixos del seu portal per deixar-lo allà (és al cantó de la plaça), d'aquesta manera seria mes fàcil de fer el canvi. Tanmateix, les persones que s'encarregaran la setmana vinent, diuen que portaran una taula plegable. Aquestes persones son: SEGUNDO I JORDI.
MATERIAL QUE S'HA D'INCLOURE AL PUNT D'INFORMACIÓ: (a gestionar per les persones que l'organitzen)
* ACTES, CONVOCATÒRIES I ORDRES DEL DIA DE LES ASSEMBLEES PASSADES.
* RECULL DE LES DOCUMENTACIONS QUE S'ENVIEN DURANT LA SETMANA, SI N'HI
HAN.
*FULL DE RECOLLIDA DE CORREUS ELECTRÒNICS (AQUESTA INFORMACIÓ S'HA
DE FER ARRIBAR AL CORREU DE L'ACAMPADA O A LA COMISSIÓ DE
COMUNICACIÓ, PER TAL DE QUE ELS PUGUIN INCLOURE AL CORREU).
DE FER ARRIBAR AL CORREU DE L'ACAMPADA O A LA COMISSIÓ DE
COMUNICACIÓ, PER TAL DE QUE ELS PUGUIN INCLOURE AL CORREU).
*TOTA LA DOCUMENTACIÓ QUE TINGUI A VEURE AMB MOBILITZACIONS QUE ES
FACIN A LA BISBAL. *MATERIAL QUE PUGUI SERVIR PER INFORMAR A LA GENT
FACIN A LA BISBAL. *MATERIAL QUE PUGUI SERVIR PER INFORMAR A LA GENT
SOBRE EL MOVIMENT.
PROPOSTES:
1.- COMISSIÓ DE CONTINGUTS
1.1.- Funcionament assemblea, exposició rapida i aprovació del mètode.
Es fa una presentació oral del document que es va enviar per mail, ja que la majoria d'assistents no l'havien llegit. Després de fer una explicació, s'aporten noves idees i la Comissió de Continguts decideix que ampliarà el document amb les idees que han sorgit i el portarà la setmana vinent per tal d'aprovar-lo.
Durant la seva intervenció, s'obre un debat sobre la CONFIANÇA que s'hauria de tenir en les
Comissions, per tal de que aquestes, puguin ser una mica mes autònomes a l'hora de realitzar les seves tasques. Com que no hi ha consens, es proposa que cada Comissió aporti un document definint les seves tasques mes concretament per tal de poder aprovar-lo i que aquestes no es vegin aturades a l'hora de treballar durant la setmana. S'obre un petit debat, sobre el funcionament per Comissions, com que aquest es el mètode de treball que coneixem, s'ajorna per tal de fer-lo mes endavant, quan veiem si funciona o no.
1.2.- Pluja d'idees sobre inquietuds de la gent per començar recerca de material.
En aquest apartat, la Comissió de Continguts, demanava que la gent aportés les seves inquietuds per tal de posar en marxa la Comissió cap a uns objectius clars.
- Informació sobre economia.
- Vídeos informatius sobre el moviment a Islàndia i fer un passe dels mateixos. Una professora d'escola, plateja el problema de vídeos censurats a Internet. Es proposa a la Comissió de Continguts, que intenti emmagatzemar aquests vídeos per tal de poder difondre'ls.
- Mecàniques de Democràcia directe.
- Aportar llistes de llibres o material ja existent i que no sol ser a les llibreries, per tal de que la gent, que vulgui, es culturitzi sobre el moviment o moviments anteriors similars.
- Informació sobre participació ciutadana.
- Informació sobre el funcionament de l'Ajuntament de La Bisbal, o resum de sistemes de gestió actual.
2.- Creació de la llista de correu (Yahoo Groups), exposició del funcionament.
Es decideix passar el tema per mes tard, ja que es urgent parlar del tema 1 de DEBATS, sobre la manifestació del Diumenge 19 de Juny.
S'acorda que: els que van a la manifestació de Girona (la majoria), queden al pàrquing ubicat
a l'antic camp de futbol de La Bisbal d'Empordà a les 17h de la tarda.
PROPOSTA DE CREACIÓ D’UNA LLISTA DE DISTRIBUCIÓ DE CORREU
1. Optem per la opció Google Groups per qüestions de comoditat i neutralitat (tenint en
compte que els nostres coneixements informàtics són els que són)
2. El grup s’hauria de regir per un codi ètic, consensuat per l’assemblea. Aquest codi ètic ha
d’establir unes pautes de conducta o uns límits per al bon funcionament del grup. El codi
ètic es pot basar en el document assembleari genèric, recolzant-se amb altres com ara el de
totbisbal i complementar-se per ajustar-se a la nostra realitat. La seva redacció es pot
treballar des de la comissió de continguts i fer arribar als membres de l’assemblea per tal deser revisat/complementat/perfilat i finalment consensuat i votat a la Plaça.
3. El grup ha de ser administrat per tal d’evitar al màxim ingerències externes (infiltrats) i
SPAM
4. El grup ha de ser obert a tothom però no forçosament públic.
5. L’administrador s’encarregarà d’acceptar les propostes de subscripció al grup i de dur a
terme una certa moderació tenint en compte el codi ètic. No obstant, si hi ha decisions
ideològiques o de caràcter més profund les consultarà al mateix grup abans de dur-les a
terme.
6. L’administració del grup es proposa que es dugui a terme des de la comissió de
comunicació
7. Als correus s’hi adjuntaria per defecte una sèrie d’informacions bàsiques:
a. Com subscriure’s
b. Com donar-se de baixa
c. Algunes recomanacions de bon funcionament com ara diferenciar entre escriure un
mail a tot el grup o bé respondre en particular a una sola persona
8. Recordar que cal un ús racional d’aquesta eina perquè sigui realment una eina de
comunicació i de debat, i no es converteixi en un excés d’informació no reflexionada i no
constructiva, que acabi jugant en contra de la viabilitat del propi grup.
9. Utilitzar la llista de correu del gmail per integrar en el grup, ja d’entrada, els membres que estiguin a la citada llista. A partir d’aquí, moderar l’entrada de nous membres com s’ha
apuntat més amunt.
10.Nom que tindrà aquest grup: consensuar-lo a l’assemblea, i pot venir suggerit des de la
mateixa comissió de comunicació.
Declaració de principis dels participants a la llista de coreu – discusió acampadalabisbal
Fomentar la llibertat i el correcte ús de les tecnologies de la informació.
Afavorir la difusió de valors positius, educatius i formatius.
Respectar els principis enunciats en la Declaració Universal dels Drets Humans i, en
particular, la llibertat d'expressió i la llibertat de premsa, que es concreta en el dret
constitucional de tota persona a la informació.
No atemptar contra la dignitat ni la integritat de les persones i així mateix respectar el dret de les persones a la seva pròpia intimitat i imatge.
No difondre cap informació que sigui falsa o enganyosa, evitant la difusió de missatges de
caràcter il·legal o que siguin susceptibles d'atemptar contra la dignitat humana.
Vetllar especialment per una acurada protecció de la infància i la joventut.
No realitzar cap pràctica que afecti a la integritat dels usuaris i de les usuàries de la xarxa.
No permetre informacions o opinions amb continguts que puguin suscitar discriminacions
per raons de sexe, raça, creences a extracció social i cultural.
Evitar actituds que incitin al menyspreu o a l'ús de la violència, i així mateix, no utilitzar
expressions o testimonis vexatoris o lesius per a la condició personal dels individus i la seva
integritat.
Difondre únicament informacions fonamentades, evitant afirmacions o dades imprecises i
sense base suficient que puguin lesionar o menysprear la dignitat de les persones i provocardany o descrèdit injustificat a institucions i entitats públiques i privades, així com la utilització d'expressions o qualificatius injuriosos.
Observar sempre una clara distinció entre els fets i opinions o interpretacions, evitant tota confusió o distorsió deliberada d'ambdues coses, així com la difusió de conjectures i rumors com si es tractés de fets.
Les institucions, ONG, particulars i altres entitats que participen gratuïtament al portal no poden fer ús de l'espai gratuït que tenen assignat per a fer promoció d'empreses privades ni d'activitats que no siguin d'interès públic.
Qualsevol aspecte d'aquest codi que no sigui respectat donarà dret a l’administrador del
sistema, a donar la baixa a aquest usuari i els seus continguts.
Després de llegir el document de la proposta i per poder crear la llista de correu es fa una votació per decidir el nom de la llista: assamblealb
Es decideix passar la resta de punts per la setmana vinent, per dos motius: la majoria de propostes que faltava per plantejar, estaven fetes per persones que no son a l'assemblea i per què la majoria te pressa per marxar. Es dona per acabada l'assemblea a les 21:49h.
Enllaç 3ª Acta Assemblea Indignats La Bisbal i pobles veíns
PROPOSTES:
1.- COMISSIÓ DE CONTINGUTS
1.1.- Funcionament assemblea, exposició rapida i aprovació del mètode.
Es fa una presentació oral del document que es va enviar per mail, ja que la majoria d'assistents no l'havien llegit. Després de fer una explicació, s'aporten noves idees i la Comissió de Continguts decideix que ampliarà el document amb les idees que han sorgit i el portarà la setmana vinent per tal d'aprovar-lo.
Durant la seva intervenció, s'obre un debat sobre la CONFIANÇA que s'hauria de tenir en les
Comissions, per tal de que aquestes, puguin ser una mica mes autònomes a l'hora de realitzar les seves tasques. Com que no hi ha consens, es proposa que cada Comissió aporti un document definint les seves tasques mes concretament per tal de poder aprovar-lo i que aquestes no es vegin aturades a l'hora de treballar durant la setmana. S'obre un petit debat, sobre el funcionament per Comissions, com que aquest es el mètode de treball que coneixem, s'ajorna per tal de fer-lo mes endavant, quan veiem si funciona o no.
1.2.- Pluja d'idees sobre inquietuds de la gent per començar recerca de material.
En aquest apartat, la Comissió de Continguts, demanava que la gent aportés les seves inquietuds per tal de posar en marxa la Comissió cap a uns objectius clars.
- Informació sobre economia.
- Vídeos informatius sobre el moviment a Islàndia i fer un passe dels mateixos. Una professora d'escola, plateja el problema de vídeos censurats a Internet. Es proposa a la Comissió de Continguts, que intenti emmagatzemar aquests vídeos per tal de poder difondre'ls.
- Mecàniques de Democràcia directe.
- Aportar llistes de llibres o material ja existent i que no sol ser a les llibreries, per tal de que la gent, que vulgui, es culturitzi sobre el moviment o moviments anteriors similars.
- Informació sobre participació ciutadana.
- Informació sobre el funcionament de l'Ajuntament de La Bisbal, o resum de sistemes de gestió actual.
2.- Creació de la llista de correu (Yahoo Groups), exposició del funcionament.
Es decideix passar el tema per mes tard, ja que es urgent parlar del tema 1 de DEBATS, sobre la manifestació del Diumenge 19 de Juny.
S'acorda que: els que van a la manifestació de Girona (la majoria), queden al pàrquing ubicat
a l'antic camp de futbol de La Bisbal d'Empordà a les 17h de la tarda.
PROPOSTA DE CREACIÓ D’UNA LLISTA DE DISTRIBUCIÓ DE CORREU
1. Optem per la opció Google Groups per qüestions de comoditat i neutralitat (tenint en
compte que els nostres coneixements informàtics són els que són)
2. El grup s’hauria de regir per un codi ètic, consensuat per l’assemblea. Aquest codi ètic ha
d’establir unes pautes de conducta o uns límits per al bon funcionament del grup. El codi
ètic es pot basar en el document assembleari genèric, recolzant-se amb altres com ara el de
totbisbal i complementar-se per ajustar-se a la nostra realitat. La seva redacció es pot
treballar des de la comissió de continguts i fer arribar als membres de l’assemblea per tal deser revisat/complementat/perfilat i finalment consensuat i votat a la Plaça.
3. El grup ha de ser administrat per tal d’evitar al màxim ingerències externes (infiltrats) i
SPAM
4. El grup ha de ser obert a tothom però no forçosament públic.
5. L’administrador s’encarregarà d’acceptar les propostes de subscripció al grup i de dur a
terme una certa moderació tenint en compte el codi ètic. No obstant, si hi ha decisions
ideològiques o de caràcter més profund les consultarà al mateix grup abans de dur-les a
terme.
6. L’administració del grup es proposa que es dugui a terme des de la comissió de
comunicació
7. Als correus s’hi adjuntaria per defecte una sèrie d’informacions bàsiques:
a. Com subscriure’s
b. Com donar-se de baixa
c. Algunes recomanacions de bon funcionament com ara diferenciar entre escriure un
mail a tot el grup o bé respondre en particular a una sola persona
8. Recordar que cal un ús racional d’aquesta eina perquè sigui realment una eina de
comunicació i de debat, i no es converteixi en un excés d’informació no reflexionada i no
constructiva, que acabi jugant en contra de la viabilitat del propi grup.
9. Utilitzar la llista de correu del gmail per integrar en el grup, ja d’entrada, els membres que estiguin a la citada llista. A partir d’aquí, moderar l’entrada de nous membres com s’ha
apuntat més amunt.
10.Nom que tindrà aquest grup: consensuar-lo a l’assemblea, i pot venir suggerit des de la
mateixa comissió de comunicació.
Declaració de principis dels participants a la llista de coreu – discusió acampadalabisbal
Fomentar la llibertat i el correcte ús de les tecnologies de la informació.
Afavorir la difusió de valors positius, educatius i formatius.
Respectar els principis enunciats en la Declaració Universal dels Drets Humans i, en
particular, la llibertat d'expressió i la llibertat de premsa, que es concreta en el dret
constitucional de tota persona a la informació.
No atemptar contra la dignitat ni la integritat de les persones i així mateix respectar el dret de les persones a la seva pròpia intimitat i imatge.
No difondre cap informació que sigui falsa o enganyosa, evitant la difusió de missatges de
caràcter il·legal o que siguin susceptibles d'atemptar contra la dignitat humana.
Vetllar especialment per una acurada protecció de la infància i la joventut.
No realitzar cap pràctica que afecti a la integritat dels usuaris i de les usuàries de la xarxa.
No permetre informacions o opinions amb continguts que puguin suscitar discriminacions
per raons de sexe, raça, creences a extracció social i cultural.
Evitar actituds que incitin al menyspreu o a l'ús de la violència, i així mateix, no utilitzar
expressions o testimonis vexatoris o lesius per a la condició personal dels individus i la seva
integritat.
Difondre únicament informacions fonamentades, evitant afirmacions o dades imprecises i
sense base suficient que puguin lesionar o menysprear la dignitat de les persones i provocardany o descrèdit injustificat a institucions i entitats públiques i privades, així com la utilització d'expressions o qualificatius injuriosos.
Observar sempre una clara distinció entre els fets i opinions o interpretacions, evitant tota confusió o distorsió deliberada d'ambdues coses, així com la difusió de conjectures i rumors com si es tractés de fets.
Les institucions, ONG, particulars i altres entitats que participen gratuïtament al portal no poden fer ús de l'espai gratuït que tenen assignat per a fer promoció d'empreses privades ni d'activitats que no siguin d'interès públic.
Qualsevol aspecte d'aquest codi que no sigui respectat donarà dret a l’administrador del
sistema, a donar la baixa a aquest usuari i els seus continguts.
Després de llegir el document de la proposta i per poder crear la llista de correu es fa una votació per decidir el nom de la llista: assamblealb
Es decideix passar la resta de punts per la setmana vinent, per dos motius: la majoria de propostes que faltava per plantejar, estaven fetes per persones que no son a l'assemblea i per què la majoria te pressa per marxar. Es dona per acabada l'assemblea a les 21:49h.
///////////////////////////////////////////////////////////
4ª ACTA ASSEMBLEA INDIGNATS DE LA BISBAL I POBLES VEÏNS
Data: 10/06/2011
Assistents: a les 19h. hi havia 27 persones, però a mesura que va anar passant el temps hi va arribar a haver unes 60 persones en total.
TEMES DE LES COMISSIONS
COMISSIÓ DE COMUNICACIÓ:
1.- Demana a les diferents comissions que s'obrin un correu electrònic. Es facin les seves convocatòries/notes/accions i facin servir el correu de l'acampada (acampadalabisbal@gmail.com) per notificar-les. La Comissió de Comunicació s'encarregarà de difondre-les a tothom, penjar-les al Blog i als diferents portals.
2.- Demana que s'aprovi una mesura que permeti a totes les comissions/persones, aportar punts a l'ordre del dia durant la setmana, per repartir/democratitzar aquesta tasca.
3.- S'obre un debat per definir l'us del correu de l'acampada (acampadalabisbal@gmail.com), degut a la saturació de correus que la gent hi envia, amb les seves impressions/documents/idees, etc... Al final, es decideix obrir una llista de correu a part, on tothom pugui penjar el que li sembli, sense censura. Dues persones s'ofereixen per fer aquesta tasca. D'aquesta manera es genera una pissarra pública virtual, on tothom pot dir-hi la seva i compartir tot el que creu que és important. Es demana doncs, que per no tenir mes problemes de saturació del correu, la gent s'esperi a enviar aquest tipus de contingut a la llista de correus que s'obrirà la setmana vinent.
Torn obert de paraula:
1.- Es demana que, per protegir la privacitat de la gent, es treguin totes les fotos del Facebook.
S'aprova.
2.- Es fa una segona votació per definir el nom del moviment. INDIGNATS LA BISBAL I POBLES VEÏNS. S'aprova.
COMISSIÓ DE CONTINGUTS:
1.- Es defineixen com el grup que s'encarregarà d'aportar continguts interessants per al desenvolupament del moviment. Per exemple: material per a les comissions, vídeos, activitats, propostes, coordinació amb la resta d'assemblees d'indignats veïns, conferències, xerrades, elements de reflexió, etc... Per això, demanen a tothom que expressi les seves inquietuds, per tal de poder començar a treballar cap a uns objectius comuns concrets.
2.- Proposen que el correu de l'acampada (acampadalabisbal@gmail.com) sigui obert a tothom. Es torna a obrir el debat. Al final, el que queda clar és que, aquest correu serveix per difondre informacions/documents/accions/debats que es generin a les assemblees i que s'ha de fer servir aquesta via per notificar-les. La Comissió de Comunicació serà l'encarregada de la seva difusió.
3.- Presenten una proposta de gestió de les assemblees. Aporten la documentació que tothom haurà d'estudiar/entendre. En la propera assemblea es decidirà si s'aprova. Aquesta informació serà enviada via correu electrònic. Es recalca la importància d'aquesta gestió, per tal de començar a tenir un ordre assembleari, imprescindible per garantir les dinàmiques del moviment.
4.- Es genera un ordre del dia durant l'assemblea, on s'inclouen els punts per la propera. Es fa saber a tothom que el correu de l'acampada (acampadalabisbal@gmail.com), es pot fer servir per enviar punts per l'ordre del dia de la següent assemblea. S'aniran incloent en la mesura que sigui possible.
COMISSIÓ ARTESANS:
1.- Fan una proposta per fer una acció al poble. És exposada per la comissió. S'aprova i la comissió es posa en marxa per preparar-la.
COMISSIÓ EXTENSIÓ:
1.- Aporten material imprès per repartir. Es demana, sobretot a la gent dels pobles veïns que la distribueixin, ja que la mateixa comissió ja ha fet el repartiment per La Bisbal.
2.- Proposen fer una nota d'agraïment a les copisteries que han imprès/copiat els cartells gratuïtament. Es posa a votació i s'aprova.
COMISSIÓ D'ACCIONS:
1.- Recorda l'acció prevista per l'endemà de l'assemblea. La que tindrà lloc al Primer Ple de Constitució de l'Ajuntament de La Bisbal.
TEMES VARIS ASSEMBLEA
Es recorda a la gent que s'integri en les diferents comissions o en crei segons les seves inquietuds, per tal de treballar mes activament. S'anomenen les comissions que ja existeixen. Es torna recordar la importància de que cada comissió es crei el seu correu electrònic per comunicar-se i que facin servir el correu de l'acampada (acampadalabisbal@gmail.com) per notificar les accions/informacions/convocatòries, per què la Comissió de Comunicació les pugui difondre.
Es torna a parlar sobre el PUNT D'INFORMACIÓ FÍSIC SETMANAL, que es col·loca cada divendres a partir de les 10 del matí a la Plaça de l'Ajuntament, aprofitant l'espai entre parades del mercat. Es pacta que en cada assemblea es decidirà qui l'organitza per la setmana següent. Aquestes persones han de demanar el "CARRO" a l'Ateneu Paquita de La Bisbal, que el cedeix amablement.
Aquest punt serveis per difondre el material que es genera a les assemblees, per tant, la persona encarregada, haurà d'aportar els documents necessaris i donar explicacions a la gent que passi pel davant.
Es proposa penjar una fullola/taulell en algunes faroles del poble on hi hagi penjada tota la informació que es passa per correu electrònic, per tal de que la gent que no te Internet, tingui accés a la informació/convocatòries/actes/accions/comissions, etcètera.
Es proposa convocar l'assemblea amb megàfon, mitja hora abans, pels carrers de La Bisbal. Els qui vulguin, poden arribar a la plaça mitja hora abans per començar una petita ruta pel poble i convocar així a la gent del carrer. S'aprova.
Es fa la proposta de fer servir el megàfon per difondre les informacions importants decidides en les assemblees. S'aprova.
S'obre un debat sobre la convocatòria mundial del dia 19 de Juny. Hi ha gent partidària d'unir-se a Barcelona, altres a Girona i altres a La Bisbal. Es coincideix en que tothom es lliure de decidir on vol anar. Per tant, es pren la decisió que tothom, vagi on vagi, porti una pancarta que representi a La Bisbal i als pobles veïns com a indignats actius del moviment global. En la propera assemblea es concretarà com es queda, hora, lloc i transport.
APORTACIONS PERSONALS
Es proposa estudiar la viabilitat de fer un programa de radio a l'emissora local de La Bisbal. Alguns s'ofereixen per fer aquesta tasca. Quan presentin la proposta es decidirà via assemblea.
Es proposa assistir, a títol personal, a les Jornades Culturals Llibertàries de la propera setmana a La Bisbal. Es recalca la varietat de xerrades i activitats interessants, que poden aportar continguts culturals a tothom que li interessi.
Es menciona que l'endemà de l'assemblea, a Foixà, hi ha la presa de possessió del partit Bots en Blanc. Faran un acte de les 11h a les 14h. Es recorda que aquest partit renuncia tant al sou, com a prendre possessió del seu lloc dins del Gobern.
S'aporten uns textos personals per difondre, es fa la lectura dels mateixos. Es recomana/recorda que tothom que vulgui compartir, ho faci a traves de la llista de correu que es crearà la propera setmana.
Es dona per tancada l'assemblea a les 21'53h.
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
3ª ACTA ASSEMBLEA INDIGNATS DE LA BISBAL I POBLES VEÏNS
Assistents: 63 persones
Es decideix canviar l'hora de l'assemblea a les 19h. Es fa la votació a la mateixa plaça. Això no vol dir que sigui definitiu, en el cas de que algú ho proposi es pot tornar a modificar, tant l'hora com eldia. De moment, queda establerta el Divendres a les 19h a la Plaça del Castell.
Per tal d'anar ordenant un xic les converses/informacions/debats a les assemblees, es recomana establir un ordre del dia, per tal de tenir una fil conductor de les assemblees. Es pot dividir en 3 blocs:
- Propostes personals
- Propostes/comentaris de les comissions
- Torn obert de paraula.
Per poder dur a terme aquest, es proposa que totes aquelles persones/comissions que tinguin quelcom a dir, quedin una estona abans de l'assemblea, per tal de dissenyar una mica l'ordre del dia.
Aquesta proposta es pot anar definint i perfilant mes a mesura que l'anem portant a terme.
S'explica el funcionament de les Comissions i es manifesta la importància de crear-les en funció de les necessitats i coneixements dels assistents.
Es recorda als assistents la importància que té la nostre assistència a la convocatòria que han fet els de BCN, a l'assemblea de Dissabte 4 de Juny, en la que es debatran aspectes coordinatius del moviment. Al final de l'assemblea 3 persones fan l'esforç d'anar-hi tot i que no els va massa bé, actuaran en representació de la Bisbal i els pobles veïns.
S'anomenen varies dates significatives, de convocatòries diferents. Es fa especial menció i es manifesta la voluntat d'unir-se a la del proper 19 de Juny. És una concentració a favor d'aturar el Parlament. Es demana omplir totes les places del món. Es proposa unir-se a Girona aquest dia.
Es proposa als assistents de dissenyar un logotip que ens defineixi com a moviment, tothom qui vulgui pot presentar la seva proposta en assemblea. Es recorda venir una mica abans per fer-ho entrar en l'ordre del dia.
Es crea i forma la COMISSIÓ D'EXTENSIÓ. Aquesta es defineix, de moment, com a creadora/difusora de cartells, pancartes i material tangible. Queden en acabar l'assemblea per definir mes concretament les funcions de cada un dels components. Acorden fer implicar les diferents copisteries de La Bisbal, per tal de que financin la copia dels cartells que dissenyin, per poder repartir-los pels pobles i fer arribar així tota la informació a peu de carrer.
La COMISSIÓ D'ARTESANIA proposa passar a l'acció, es reuniran per començar a definir les diferents accions que faran. Al ser un poble petit i per no dividir massa la gent en diferents comissions, es decideix que aquesta comissió també sigui la mes activa del moviment, preparant també diferents accions encara que no tinguin a veure amb l'art: bicicleta-des, accions en plens de l'Ajuntament o reivindicacions espontànies. Aquesta comissió, juntament amb mes participants que estan d'acord amb fer mes soroll, es reuneixen al final de l'assemblea, per tal de decidir una acció que es farà el primer dia del Ple de Constitució de l'Ajuntament de La Bisbal. Quan hagin definit l'acció es farà saber a tothom per tal de que qui ho vulgui, hi pugui participar.
En referencia al punt anterior, s'obre un debat en assemblea, finalment es recomana que: qui vulgui fer una acció (personalment o des d'una comissió) prepari, tenint en compte; viabilitat, aspectes legals, agenda del poble, etc... les accions amb antelació, faci una proposta en assemblea ja estudiada, per tal de que nomes s'hagi de decidir si es fa o no. D'aquesta manera desintoxiquem les assemblees amb llargues opinions personals sobre el que es pot o no es pot fer, etc... També es una manera de que els assistents es comencin a implicar mes activament (fora les assemblees) i s'ens comenci a sentir un xic mes.
Es fa la proposta de crear una COMISSIÓ DE CONTINGUTS, no es defineix exactament, però si s'esmenten algunes tasques en les que es podria especialitzar; convidar a les assemblees persones concretes que recolzen el moviment, compartir continguts que poden interessar-nos i treballar tan local com globalment a l'hora de tenir en compte les informacions que puguin tenir interes al moviment dels pobles. Es forma i ja hi ha persones interessades en definir un xic millor la comissió. Es reuniran. Es demana que quan tinguin un projecte definit, el presentin en assemblea.
La COMISSIÓ DE COMUNICACIÓ presenta el seu projecte, ja definit. Explica les seves funcions
i comparteix l'escrit que ens definirà al Bloc per tal de posar-lo a votació, es decideix que és correcte, però es demana que es tingui en compte el gènere. Faran la correcció.
Com que, de moment, no hi ha cap COMISSIÓ JURÍDICA establerta, es demana fer la consulta a la mateixa comissió de BCN (juridica.acampadabcn@gmail.com), per poder obtenir respostes a diferents qüestions i procediments legals que puguin anar sorgint a mesura que avancem en el moviment. Es recorda que una advocada vindrà la setmana vinent a respondre totes les preguntes que tinguem sobre aquest aspecte, per tant, es recomana a la gent interessada en aquest tema, que vinguin a la propera assemblea i portin preparades totes les preguntes que es volen fer.
S'obre un debat a la Plaça per decidir si es promou la idea d'implicar les Entitats del poble al moviment. Hi ha molta varietat d'opinions i al final es decideix que en el cas de que alguna entitat es vulgui implicar ho pot fer a títol personal. Ja que d'aquesta manera no es caurà en l'error d'ajuntar coses que no tenen res a veure, com és la gestió d'una entitat i les idees del moviment.
Es proposa de fer una Declaració de Principis.
Queda pendent de decidir si es continua amb el punt d'informació/difusió setmanal. S'aplaça per la propera assemblea.
A les 22'12h es dona per acabada l'assemblea.
- Propostes/comentaris de les comissions
- Torn obert de paraula.
Per poder dur a terme aquest, es proposa que totes aquelles persones/comissions que tinguin quelcom a dir, quedin una estona abans de l'assemblea, per tal de dissenyar una mica l'ordre del dia.
Aquesta proposta es pot anar definint i perfilant mes a mesura que l'anem portant a terme.
S'explica el funcionament de les Comissions i es manifesta la importància de crear-les en funció de les necessitats i coneixements dels assistents.
Es recorda als assistents la importància que té la nostre assistència a la convocatòria que han fet els de BCN, a l'assemblea de Dissabte 4 de Juny, en la que es debatran aspectes coordinatius del moviment. Al final de l'assemblea 3 persones fan l'esforç d'anar-hi tot i que no els va massa bé, actuaran en representació de la Bisbal i els pobles veïns.
S'anomenen varies dates significatives, de convocatòries diferents. Es fa especial menció i es manifesta la voluntat d'unir-se a la del proper 19 de Juny. És una concentració a favor d'aturar el Parlament. Es demana omplir totes les places del món. Es proposa unir-se a Girona aquest dia.
Es proposa als assistents de dissenyar un logotip que ens defineixi com a moviment, tothom qui vulgui pot presentar la seva proposta en assemblea. Es recorda venir una mica abans per fer-ho entrar en l'ordre del dia.
Es crea i forma la COMISSIÓ D'EXTENSIÓ. Aquesta es defineix, de moment, com a creadora/difusora de cartells, pancartes i material tangible. Queden en acabar l'assemblea per definir mes concretament les funcions de cada un dels components. Acorden fer implicar les diferents copisteries de La Bisbal, per tal de que financin la copia dels cartells que dissenyin, per poder repartir-los pels pobles i fer arribar així tota la informació a peu de carrer.
La COMISSIÓ D'ARTESANIA proposa passar a l'acció, es reuniran per començar a definir les diferents accions que faran. Al ser un poble petit i per no dividir massa la gent en diferents comissions, es decideix que aquesta comissió també sigui la mes activa del moviment, preparant també diferents accions encara que no tinguin a veure amb l'art: bicicleta-des, accions en plens de l'Ajuntament o reivindicacions espontànies. Aquesta comissió, juntament amb mes participants que estan d'acord amb fer mes soroll, es reuneixen al final de l'assemblea, per tal de decidir una acció que es farà el primer dia del Ple de Constitució de l'Ajuntament de La Bisbal. Quan hagin definit l'acció es farà saber a tothom per tal de que qui ho vulgui, hi pugui participar.
En referencia al punt anterior, s'obre un debat en assemblea, finalment es recomana que: qui vulgui fer una acció (personalment o des d'una comissió) prepari, tenint en compte; viabilitat, aspectes legals, agenda del poble, etc... les accions amb antelació, faci una proposta en assemblea ja estudiada, per tal de que nomes s'hagi de decidir si es fa o no. D'aquesta manera desintoxiquem les assemblees amb llargues opinions personals sobre el que es pot o no es pot fer, etc... També es una manera de que els assistents es comencin a implicar mes activament (fora les assemblees) i s'ens comenci a sentir un xic mes.
Es fa la proposta de crear una COMISSIÓ DE CONTINGUTS, no es defineix exactament, però si s'esmenten algunes tasques en les que es podria especialitzar; convidar a les assemblees persones concretes que recolzen el moviment, compartir continguts que poden interessar-nos i treballar tan local com globalment a l'hora de tenir en compte les informacions que puguin tenir interes al moviment dels pobles. Es forma i ja hi ha persones interessades en definir un xic millor la comissió. Es reuniran. Es demana que quan tinguin un projecte definit, el presentin en assemblea.
La COMISSIÓ DE COMUNICACIÓ presenta el seu projecte, ja definit. Explica les seves funcions
i comparteix l'escrit que ens definirà al Bloc per tal de posar-lo a votació, es decideix que és correcte, però es demana que es tingui en compte el gènere. Faran la correcció.
Com que, de moment, no hi ha cap COMISSIÓ JURÍDICA establerta, es demana fer la consulta a la mateixa comissió de BCN (juridica.acampadabcn@gmail.com), per poder obtenir respostes a diferents qüestions i procediments legals que puguin anar sorgint a mesura que avancem en el moviment. Es recorda que una advocada vindrà la setmana vinent a respondre totes les preguntes que tinguem sobre aquest aspecte, per tant, es recomana a la gent interessada en aquest tema, que vinguin a la propera assemblea i portin preparades totes les preguntes que es volen fer.
S'obre un debat a la Plaça per decidir si es promou la idea d'implicar les Entitats del poble al moviment. Hi ha molta varietat d'opinions i al final es decideix que en el cas de que alguna entitat es vulgui implicar ho pot fer a títol personal. Ja que d'aquesta manera no es caurà en l'error d'ajuntar coses que no tenen res a veure, com és la gestió d'una entitat i les idees del moviment.
Es proposa de fer una Declaració de Principis.
Queda pendent de decidir si es continua amb el punt d'informació/difusió setmanal. S'aplaça per la propera assemblea.
A les 22'12h es dona per acabada l'assemblea.
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
2ª ACTA ASSEMBLEA INDIGNATS DE LA BISBAL I POBLES VEÏNS
Assistents: el nombre d'assistents va anar variant durant les dues hores i vint-i-un minuts que va durar
l'assemblea, essent 73 el nombre màxim de participants. La gent manifesta la seva alegria amb aquest fet, ja
que la setmana anterior hi havia la meitat de persones.
Es decideix canviar el lloc de les assemblees de la Plaça de l'Ajuntament a la Plaça del Castell, per què el soroll del bar no interfereixi. A partir d'ara es faran en aquest punt.
Per tal de no carregar les actes amb pensaments personals, nomes hi constaran les decisions actives del
moviment.
Es posa de manifest per varis participants, que cal començar a actuar. Es proposen varis grups de treball:
l'assemblea, essent 73 el nombre màxim de participants. La gent manifesta la seva alegria amb aquest fet, ja
que la setmana anterior hi havia la meitat de persones.
Es decideix canviar el lloc de les assemblees de la Plaça de l'Ajuntament a la Plaça del Castell, per què el soroll del bar no interfereixi. A partir d'ara es faran en aquest punt.
Per tal de no carregar les actes amb pensaments personals, nomes hi constaran les decisions actives del
moviment.
Es posa de manifest per varis participants, que cal començar a actuar. Es proposen varis grups de treball:
GRUPS DE TREBALL:
– Comunicació: Es dedicarà a la difusió de totes les decisions, campanyes i comunicacions importants dins del moviment. De moment, ja hi ha una compte de Facebook oberta, un Twitter i un correu electrònic acampadalabisbal@gmail.com, es decideix que es farà un Blog, per la gent que no vol/pot accedir als portals. Com que no tothom té accés a Internet, es fa saber que no nomes es farà servir aquest via per comunicar, sinó que també es farà servir l'orella-orella, el paper, etc... Tot i així cada u també ha de posar de la seva part en voler comunicar-se o estar informat. En acabar la reunió, aquest grup ja es va reunir i va decidir quedar abans de la propera assemblea, per tal de posar en marxa les diferents tasques que s'en poden derivar.
– Artesania : Hi han varies persones interessades en fer activitats relacionades amb diferents tipus d'artesania. Es posaran en contacte i començaran a preparar el seu projecte.
– Agro-Ecologia: Es proposa un grup d'Ecologia Agrària amb diferents variants, tot i que es ressalta la seva importància, no queda tant definit. Es facilitarà la comunicació per tal de que es comenci a definir.
– Seguretat: assistència sanitària i metges --> Es fa referència a aquest grup, però de moment ningú ha reconegut coneixements per definir-lo. Es creu que pot ser mes endavant es pot consolidar millor.
– Legal : Es demana si hi ha algun advocat, però de moment no n'hi ha. Es fa saber que hi ha una advocada de BCN, que s'ha ofert voluntàriament a solucionar els diferents problemes legals que podem arribar a tenir. Tot i així, per fer servir els canals reals i no caure en la immensitat d'informació que corre per Internet, us podeu posar en contacte amb el Grup Jurídic d'acampada BCN juridica.acampadabcn@gmail.com
Es parla del document de mínims que s'ha escrit des de Madrid, no es un document definitiu, encara s'ha de
consensuar a les assemblees, però son 4 punts on la majoria de gent hi està d'acord. Un cop llegits a
l'assemblea de La Bisbal, es fa notar el descontent dels assistents, ja que és poc precís, avarca problemes amb els que des de les poblacions és molt difícil lluitar i no coincideix amb el que la majoria reclama, que
comencem a passar de xerrar a actuar. Per tant, de moment, no es donarà suport a l'esmentat document.
L'Entitat de La Bisbal, Fira del Circ dona el seu suport al moviment i fa constar que és possible compartir
algun espai de la Fira, per tal de fer algun acte.
Es decideix participar activament en la recollida de firmes per demanar la Dimissió de Felip puig, davant
l'actuació policial de la setmana passada, en el desallotjament de Plaça Catalunya, la Web oficial de la
recollida de firmes es: http://sinera.org/wordpress/?page_id=10939 Al final de l'assemblea, es decideix anar a la Comissaria dels Mossos d'Esquadra de la Bisbal, a fer un acte de protesta contra la seva actuació a Barcelona. Es realitzada per tots els assistents a l'assemblea, de forma pacífica i totalment controlada. Degut a que l'hora no ens permetia fer massa soroll i respectant el descans dels veïns, es fa la marxa fins a la comissaria en silenci, tots els participants es col·loquen davant la comissaria, amb les mans aixecades i sense dir res per acabar, al cap d'uns minuts aplaudint. L'acte ha sigut tot un èxit!
A les 23'12h es dona per tancada l'assemblea.
Un moment de la protesta davant la comissaria de Mossos | de La Bisbal. (foto Indignats) |
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
1ª ACTA ASSEMBLEA INDIGNATS LA BISBAL I POBLES VEHINS 22 DE MAIG DE 2011
Enllaç 1ª Acta Assemblea Indignats La Bisbal i pobles veïns
Enllaç 1ª Acta Assemblea Indignats La Bisbal i pobles veïns
Presents 27 persones.
A l’assemblea del matí s’havia decidit que a la tarda s’aixecaria el campament. Vam començar fent una valoració del procés que s’havia desenvolupat des de divendres. Es va fer palès la diversitat ideològica de totes les persones que hem participat en aquest procés i la valoració va ser molt positiva; en especial l’aportació de l’Ateneu. Hem de ser un moviment transversal que desenvolupi les diferents ideologies. Veient el que estava passant amb les assemblees de la resta del país, es preveu que el moviment d’indignats continuarà per dos vies: una horitzontal que anés a l’arrel de les causes que generen els problemes actuals i una altra vertical que implicaria la creació de partits polítics que entressin en les institucions “democràtiques” per conquerir una “democràcia real” des de dintre. Aquesta assemblea va expressar el seu rebuig a la creació d’un partit polític i vam decidir que els nostres esforços anirien encaminats a centrar-nos en el poble i participar en planificar futures accions (col·laboració entre grups d’afinitats). Hem de treballar plegats per aconseguir la societat que volem i canviar el sistema que es enemic de les persones.
També es va acordar donar suport als manifests provincials, regionals i nacionals i establir contacte amb els grups d’indignats de Girona i Barcelona. En el cas que el manifest de “Democràcia real ja” no sigui totalment “recolzat”, fer un recull amb les nostres idees i consignes per aprovar-lo el divendres i fer-los arribar a la ciutadania i als altres grups d’indignats.
Es va fer una crida a la unitat i a la apertura. Queda clar que s’han d’obrir canals de comunicació i d’interrelació amb les altres persones i col·lectius de La Bisbal. En aquest sentit, es proposa fer bústies i anar a l’institut per explicar als alumnes què ha passat i que es pot fer. Un dels objectius que es mencionen és el de intentar recollir les problemàtiques de les persones de La Bisbal i treballar per ajudar a resoldre-les. Després d’un debat sobre aquest punt, queda clar que no som una ONG, encara que persones que vulguin i tinguin coneixements poden treballar en aquest camp.
S’obre un període de reflexió personal per pair el que hem viscut i que cada persona faci les seves suggerències i aportacions al projecte comú. Hem de treballar en tres nivells: a nivell personal (què volem cadascú), a nivell de poble (què volem i podem aportar a la societat local) i a nivell global de tot el moviment d’indignats (què podem aportar al moviment d’indignats).
Hem decidit anomenar-nos: ASSEMBLEA D’INDIGNATS LA BISBAL I POBLES VEÏNS.
PROPOSTES:
Penjar info sobre l’acampada i creació de facebook, twiter i correu electrònic.
Divendres propostes concretes.
Manifest.
Fer “bústies amb full de propostes/manifest dels indignats
Convidar gent nova a afegir-se i participar.
Instituts i escoles.
Altres punts que es van devatre a l'assemblea:
- Pactar un dia de trobada, tant per les assemblees, com per recollida de mes indignacions, despres d'acabar els dies d'acampada a la Plaça de l'Ajuntament.
- Redactar un escrit amb les diferents peticions i anar al primer ple de l'Ajuntament per tal de dur les propostes que anirem recapitulant durant els dies de l'acampada i a les diferents trobades posteriors.
- Que cada un, individualment, faci una recollida de propostes/comentaris/informació d'interès, per tal de posar-les en comú en les properes assamblees.
- Assignació de les persones responsables de crear/gestionar, una compte de correu, una pàgina del Facebook i un Twitter.
- Començar a crear grups de treball, aquesta tasca s'anirà fent mes gran a mesura que la gent que no va venir a La Bisbal i era a Girona o Barcelona, vagin siguent conscients de que tenen una plataforma creada a la seva població. Es demana que es vagi pensant per tal de poder definir una mica els grups en les properes trobades.
CONCLUSIONS
- Sobre el primer punt, es decideix que uns quants, muntarán un grup de difusió i recollida de mesindignacions, cada Divendres a les 10h del matí, a la mateixa Plaça de l'Ajuntament.
- També es decideix que la data i l'hora de la propera assemblea, sigui el Divendres dia 27 de
Maig a les 20h a la mateixa Plaça de l'Ajuntament.