divendres, 1 de juliol del 2011


5ª ACTA ASSEMBLEA INDIGNATS DE LA BISBAL I POBLES VEÏNS

Data: 17/06/2011

Assistents: a les 19h. hi havia 22 persones, però a mesura que va anar passant el temps hi va arribar a haver unes 50 persones en total.

ORDRE DEL DIA

1.- Nomenament dels organitzadors del PUNT D'INFORMACIÓ FÍSIC SETMANAL, per la
propera setmana.

PROPOSTES

1.- Comissió de Continguts
- 1.1.- Funcionament assemblea, exposició rapida i aprovació del mètode.
- 1.2.- Pluja d'idees sobre inquietuds de la gent per començar recerca de material.
2.- Creació de la llista de correu (Yahoo Groups), exposició del funcionament.
3.- Gestió de viabilitat Radio Bisbal. AJORNAT
4.- Gènova 2011. AJORNAT
5.- València – accions. AJORNAT
6.- Llistat d'accions proposades de la Comissió d'Accions. AJORNAT
7.- Aportació de dissenys per al logotip del moviment. AJORNAT

DEBATS

1.- Manifestació 19 de Juny.
2.- Demanar o no permís a l'Ajuntament per fer les diferents accions. AJORNAT

PROPER ORDRE DEL DIA

TORN OBERT DE PARAULA


L'assemblea no comença fins les 19'30h. degut a les poques persones que hi havia a les 19h. Això fa plantejar posar un punt en l'ordre del dia de la setmana vinent per tal de tornar a parlar sobre l'horari de la mateixa i la puntualitat.

1.- PUNT D'INFORMACIÓ FÍSIC SETMANAL:

Es fa una valoració de com ha anat aquesta setmana. Es fa saber, que s'ha notat una mica de por, per part d'algues persones a les que s'ha animat a unir-se al moviment, degut a com la premsa ha tractat el tema aquest dies a les diferents televisions. Es proposa deixar de fer servir el carret que l'Ateneu va cedir, per facilitar la fluïdesa a l'hora de passar-lo a les diferents persones que es van tornant cada setmana. Al mateix temps un veí cedeix els baixos del seu portal per deixar-lo allà (és al cantó de la plaça), d'aquesta manera seria mes fàcil de fer el canvi. Tanmateix, les persones que s'encarregaran la setmana vinent, diuen que portaran una taula plegable. Aquestes persones son: SEGUNDO I JORDI.

MATERIAL QUE S'HA D'INCLOURE AL PUNT D'INFORMACIÓ: (a gestionar per les persones que l'organitzen)

* ACTES, CONVOCATÒRIES I ORDRES DEL DIA DE LES ASSEMBLEES PASSADES.
* RECULL DE LES DOCUMENTACIONS QUE S'ENVIEN DURANT LA SETMANA, SI N'HI
HAN. 
*FULL DE RECOLLIDA DE CORREUS ELECTRÒNICS (AQUESTA INFORMACIÓ S'HA
DE FER ARRIBAR AL CORREU DE L'ACAMPADA O A LA COMISSIÓ DE
COMUNICACIÓ, PER TAL DE QUE ELS PUGUIN INCLOURE AL CORREU
). 
*TOTA LA DOCUMENTACIÓ QUE TINGUI A VEURE AMB MOBILITZACIONS QUE ES
FACIN A LA BISBAL. *MATERIAL QUE PUGUI SERVIR PER INFORMAR A LA GENT
SOBRE EL MOVIMENT.

PROPOSTES:

1.- COMISSIÓ DE CONTINGUTS

1.1.- Funcionament assemblea, exposició rapida i aprovació del mètode.
Es fa una presentació oral del document que es va enviar per mail, ja que la majoria d'assistents no l'havien llegit. Després de fer una explicació, s'aporten noves idees i la Comissió de Continguts decideix que ampliarà el document amb les idees que han sorgit i el portarà la setmana vinent per tal d'aprovar-lo.

Durant la seva intervenció, s'obre un debat sobre la CONFIANÇA que s'hauria de tenir en les
Comissions, per tal de que aquestes, puguin ser una mica mes autònomes a l'hora de realitzar les seves tasques. Com que no hi ha consens, es proposa que cada Comissió aporti un document definint les seves tasques mes concretament per tal de poder aprovar-lo i que aquestes no es vegin aturades a l'hora de treballar durant la setmana. S'obre un petit debat, sobre el funcionament per Comissions, com que aquest es el mètode de treball que coneixem, s'ajorna per tal de fer-lo mes endavant, quan veiem si funciona o no.

1.2.- Pluja d'idees sobre inquietuds de la gent per començar recerca de material.
En aquest apartat, la Comissió de Continguts, demanava que la gent aportés les seves inquietuds per tal de posar en marxa la Comissió cap a uns objectius clars.

- Informació sobre economia.
- Vídeos informatius sobre el moviment a Islàndia i fer un passe dels mateixos. Una professora d'escola, plateja el problema de vídeos censurats a Internet. Es proposa a la Comissió de Continguts, que intenti emmagatzemar aquests vídeos per tal de poder difondre'ls.
- Mecàniques de Democràcia directe.
- Aportar llistes de llibres o material ja existent i que no sol ser a les llibreries, per tal de que la gent, que vulgui, es culturitzi sobre el moviment o moviments anteriors similars.
- Informació sobre participació ciutadana.
- Informació sobre el funcionament de l'Ajuntament de La Bisbal, o resum de sistemes de gestió actual.

2.- Creació de la llista de correu (Yahoo Groups), exposició del funcionament.
Es decideix passar el tema per mes tard, ja que es urgent parlar del tema 1 de DEBATS, sobre la manifestació del Diumenge 19 de Juny.

S'acorda que: els que van a la manifestació de Girona (la majoria), queden al pàrquing ubicat
a l'antic camp de futbol de La Bisbal d'Empordà a les 17h de la tarda.

PROPOSTA DE CREACIÓ D’UNA LLISTA DE DISTRIBUCIÓ DE CORREU

1. Optem per la opció Google Groups per qüestions de comoditat i neutralitat (tenint en
compte que els nostres coneixements informàtics són els que són)
2. El grup s’hauria de regir per un codi ètic, consensuat per l’assemblea. Aquest codi ètic ha
d’establir unes pautes de conducta o uns límits per al bon funcionament del grup. El codi
ètic es pot basar en el document assembleari genèric, recolzant-se amb altres com ara el de
totbisbal i complementar-se per ajustar-se a la nostra realitat. La seva redacció es pot
treballar des de la comissió de continguts i fer arribar als membres de l’assemblea per tal deser revisat/complementat/perfilat i finalment consensuat i votat a la Plaça.
3. El grup ha de ser administrat per tal d’evitar al màxim ingerències externes (infiltrats) i
SPAM
4. El grup ha de ser obert a tothom però no forçosament públic.
5. L’administrador s’encarregarà d’acceptar les propostes de subscripció al grup i de dur a
terme una certa moderació tenint en compte el codi ètic. No obstant, si hi ha decisions
ideològiques o de caràcter més profund les consultarà al mateix grup abans de dur-les a
terme.
6. L’administració del grup es proposa que es dugui a terme des de la comissió de
comunicació
7. Als correus s’hi adjuntaria per defecte una sèrie d’informacions bàsiques:

a. Com subscriure’s
b. Com donar-se de baixa
c. Algunes recomanacions de bon funcionament com ara diferenciar entre escriure un
mail a tot el grup o bé respondre en particular a una sola persona

8. Recordar que cal un ús racional d’aquesta eina perquè sigui realment una eina de
comunicació i de debat, i no es converteixi en un excés d’informació no reflexionada i no
constructiva, que acabi jugant en contra de la viabilitat del propi grup.
9. Utilitzar la llista de correu del gmail per integrar en el grup, ja d’entrada, els membres que estiguin a la citada llista. A partir d’aquí, moderar l’entrada de nous membres com s’ha
apuntat més amunt.
10.Nom que tindrà aquest grup: consensuar-lo a l’assemblea, i pot venir suggerit des de la
mateixa comissió de comunicació.

Declaració de principis dels participants a la llista de coreu – discusió acampadalabisbal

 Fomentar la llibertat i el correcte ús de les tecnologies de la informació.
 Afavorir la difusió de valors positius, educatius i formatius.
 Respectar els principis enunciats en la Declaració Universal dels Drets Humans i, en
particular, la llibertat d'expressió i la llibertat de premsa, que es concreta en el dret
constitucional de tota persona a la informació.
 No atemptar contra la dignitat ni la integritat de les persones i així mateix respectar el dret de les persones a la seva pròpia intimitat i imatge.
 No difondre cap informació que sigui falsa o enganyosa, evitant la difusió de missatges de
caràcter il·legal o que siguin susceptibles d'atemptar contra la dignitat humana.
 Vetllar especialment per una acurada protecció de la infància i la joventut.
 No realitzar cap pràctica que afecti a la integritat dels usuaris i de les usuàries de la xarxa.
 No permetre informacions o opinions amb continguts que puguin suscitar discriminacions
per raons de sexe, raça, creences a extracció social i cultural.
 Evitar actituds que incitin al menyspreu o a l'ús de la violència, i així mateix, no utilitzar
expressions o testimonis vexatoris o lesius per a la condició personal dels individus i la seva
integritat.
 Difondre únicament informacions fonamentades, evitant afirmacions o dades imprecises i
sense base suficient que puguin lesionar o menysprear la dignitat de les persones i provocardany o descrèdit injustificat a institucions i entitats públiques i privades, així com la utilització d'expressions o qualificatius injuriosos.
 Observar sempre una clara distinció entre els fets i opinions o interpretacions, evitant tota confusió o distorsió deliberada d'ambdues coses, així com la difusió de conjectures i rumors com si es tractés de fets.
 Les institucions, ONG, particulars i altres entitats que participen gratuïtament al portal no poden fer ús de l'espai gratuït que tenen assignat per a fer promoció d'empreses privades ni d'activitats que no siguin d'interès públic.

Qualsevol aspecte d'aquest codi que no sigui respectat donarà dret a l’administrador del
sistema, a donar la baixa a aquest usuari i els seus continguts.

Després de llegir el document de la proposta i per poder crear la llista de correu es fa una votació per decidir el nom de la llista: assamblealb

Es decideix passar la resta de punts per la setmana vinent, per dos motius: la majoria de propostes que faltava per plantejar, estaven fetes per persones que no son a l'assemblea i per què la majoria te pressa per marxar. Es dona per acabada l'assemblea a les 21:49h.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada